Vrácení zboží / Reklamace
Vrácení (výměna) zboží - netýká se reklamací
Našim zákazníkům umožňujeme vrácení/výměnu u nás zakoupeného zboží, do 30 dnů od data vystavení prodejního dokladu. Vracené zboží nesmí vykazovat známky montáže, používání nebo poškození. Nebereme zpět zboží vyrobené podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobené jeho osobním potřebám. Nebereme zpět „metrážový“ (těsnění, odhlučnění, kabeláž...atd.) a „nakrácený“ sortiment kupujícímu dle jeho požadavků.
Při vracení zboží nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
K vrácenému zboží je nutné přiložit kopii dokladu o zakoupení a protokol o vrácení zboží. Formulář ke stažení najdete zde.
Reklamační řád
1. Úvod
Reklamační řízení se řídí tímto reklamačním řádem, který vychází ze zákonné úpravy občanského zákoníku a zákona na ochranu spotřebitele. Tento reklamační řád má přednost před dispozitivními ustanoveními zákonné úpravy. Ostatní otázky a otázky tímto řádem výslovně neupravené se řídí zákonnou úpravou. Tento reklamační řád se vztahuje na zboží, které bylo zakoupeno prostřednictvím internetového obchodu na webových stránkách www.nekvinda-obchod.cz. Prodávající poskytuje na zboží a služby záruky v souladu s Občanským zákoníkem. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Prodávající neodpovídá za škody vzniklé kupujícímu nebo třetím osobám nedodržením předepsaných postupů použití, technologických postupů, návodů k použití apod. Nároky na záruku přísluší pouze kupujícímu a nelze je převést na třetí osobu, není-li domluveno jinak. Kupující je oprávněn uplatňovat reklamaci, pokud prokazatelně převzal zboží, které nebylo poškozeno přepravou. Neprodleně po obdržení zboží objednaného prostřednictvím internetového obchodu na webových stránkách www.nekvinda-obchod.cz, je kupující povinen toto zboží zkontrolovat. V případě, že vnější obal zboží je poškozen, kupující zboží buď nepřevezme nebo sepíše s řidičem přepravní služby reklamační protokol (event. pořídí i digitální fotografii), který je podkladem pro další jednání o eventuální náhradě škody, pokud došlo k poškození zboží uvnitř obalu. Pokud kupující zjistil závadu na zboží, či rozdíl mezi fakturou a skutečně dodaným zbožím, je povinen kontaktovat prodávajícího písemně na adresu uvedenou na nákupní faktuře nebo telefonicky (734 598 499) či na mail hajek@nekvinda.cz.
2. Uplatnění reklamace
Reklamaci vady zboží kupující uplatňuje u prodávajícího.
3. Způsob uplatnění reklamace
Kupující uplatní reklamaci osobním předáním nebo zasláním vadného zboží spolu s kopií faktury a s reklamačním formulářem na adresu prodávajícího. Formulář ke stažení zde. Reklamované zboží kupující zašle na adresu prodávajícího prostřednictvím doručovací společnosti, a to běžným obchodním balíkem nebo pomocí kterékoliv zásilkové služby (GPC, DPD, PPL, Top Trans apod.). Pokud bude reklamace zaslána dobírkou nebude tato zásilka prodávajícím přijata. Prodávající doporučuje zboží pojistit a dobře zabalit, neboť za případné poškození či ztrátu při přepravě, nenese prodávající žádnou odpovědnost a zboží by tak nemuselo být vůbec přijato prodávajícím do reklamace.
Pro uplatnění reklamace je třeba doložit:
- reklamované zboží
- doklad o nákupu zboží
- vyhovující obal (pokud možno originální)
- přesný popis závady (pokud možno i s upřesněním za jakých podmínek se závada projevuje)
Kupující má právo, aby vada na výrobku, pokud dojde k jejímu uznání prodávajícím v záruční lhůtě byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Reklamace včetně odstranění závady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu ve lhůtě stanovené zákonem, tj. do třiceti (30) dnů od převzetí zboží/ zásilky prodávajícím. Prodávající rozhodne o způsobu řešení reklamace pokud možno ihned při převzetí zboží do reklamace nebo ve složitých případech bez zbytečného odkladu na základě odborných vyjádření výrobce či dodavatele. Prodávající si vyhrazuje právo nahradit vadné či neopravitelné zboží zbožím jiným, se stejnými nebo lepšími parametry v případě, že stejný produkt není nadále dostupný, případně se již nevyrábí. Reklamační řízení končí dnem doručení vyřízené reklamace kupujícímu nebo uzavřením reklamace a přichystáním zboží k osobnímu odběru kupujícímu, pokud bylo do reklamace přijato přímo v provozovně prodávajícího od kupujícího a tento souhlasil s převzetím zboží z reklamace tímto způsobem a byl o vyřízení reklamace informován telefonicky nebo e-mailem. V případě neoprávněné reklamace bude zboží vráceno zpět se stanoviskem prodávajícího. V případě opakované a zjevně neoprávněné reklamace budou kupujícímu účtovány nutně vynaložené náklady za každou takovou reklamaci. Toto se týká také případů, kdy bude do reklamace zasíláno opakovaně zboží bez dokladu o nákupu a přesného popisu závady. Zboží zaslané do reklamace bude kupujícímu opraveno nebo vyměněno na základě předchozí telefonické domluvy, případně budou na bankovní účet kupujícímu vráceny peníze. Opravené či vyměněné zboží bude kupujícímu na náklady prodávajícího zasláno zpět do třiceti (30) dní ode dne zahájení reklamačního řízení (dne, kdy reklamované zboží prodejce obdržel od kupujícího).
4. Vrácení zboží
Prodávající neodpovídá za vadu:
- existuje-li v době převzetí a je-li pro takovou vadu věci sjednána sleva z kupní ceny
- jde-li o věci použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím
- vznikla-li na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti)
- je-li způsobena kupujícím a vznikla-li nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením
- vznikla-li po přechodu nebezpečí škody na věci v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího
Jakost při převzetí
- V souladu s ustanovením § 2161 OZ prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady, tedy že věc:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu, množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem
- je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností
- je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem
- věc množstvím, jakostí i dalšími vlastnostmi, včetně živostnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou
- je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat
- věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal. Nejedná-li se o případ uvedený v předchozím odstavci či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít formulář odstoupení od kupní smlouvy poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle předchozího odstavce obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Formulář ke stažení najdete zde. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od převzetí a fyzického zkontrolování vráceného zboží prodávajícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí.
5. Podmínky pro vrácení peněz
Zboží musí být kompletní, nepoužité, nepoškozené a bez známek užívání nebo opotřebování včetně nepoškozeného obalu, nevykazující mechanickou či jinou závadu, schopné dalšího prodeje. Zásilku, kterou se prodávajícímu vrací zboží od kupujícího je nutné doručit prodávajícímu nejpozději do čtrnácti (14) dnů ode dne obdržení tohoto zboží kupujícím. Ve vrácené zásilce musí být přiložena kopie nákupního dokladu ke zboží, které kupující vrací a formulář odstoupení od kupní smlouvy (bez písemného vyjádření vůle bude zásilka vrácena s naúčtováním poštovného). Prodávající vrací pouze kupní cenu zboží, nikoli zaplacené zpětné poštovné. Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží bude kupní cena vráceného zboží zaslána převodem na účet kupujícího nebo složenkou na adresu a to nejpozději do čtrnácti (14) dnů po fyzickém obdržení zboží prodávajícím. V případě nesplnění některé z výše uvedených podmínek nebude prodávající moci akceptovat odstoupení od kupní smlouvy a zboží bude vráceno na náklady kupujícího zpět.
7. Práva z vadného plnění
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 (dvaceti čtyř) měsíců od převzetí. Práva kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174 občanského zákoníku).
Prodávající odpovídá kupujícímu, že:
- zboží při převzetí nemá vady
- v době, kdy kupující zboží převzal má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly (chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží)
- zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá
- zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů
Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, jestliže tyto vady byly způsobeny:
- neodborným zásahem
- užíváním v rozporu s obvyklým určením zboží
- nesprávným skladováním
- běžným opotřebením
- poškozením, které nezpůsobil prodávajíc
8. Závěrečná ustanovení
- Tento reklamační řád nabývá platnosti dnem 1.7.2024 a platí na území České republiky.
Nad rámec zákonné záruční doby prodávající neposkytuje žádnou záruku za jakost.